Helhelg i Baltak

Som ni kanske har läst av daniels action inlägg ( Han skrev dom på mobilen när vi va där) så va det en riktigt fin lördag i baltak då vi tog 10 Fiskar var och tappade även en del. Det var molnigt och ganska kallt men knappt inget regn. Däremot va söndagen desto regnigare.

Vi började söndagen med att åka till hökensås med dess fina sjöar med Regnbåge och öring. Vi startade dagen i lilla havssjön. Vädret var inget roligt regnet hängde i luften men sjön va fin. Väldigt klart vatten så man, med lite tur, skulle kunna bjudas på lite sightfishing. Men den turen hade vi inte. Ingen fisk blev det heller på dom få kasten vi gjorde.
Så vi åkte ner till strandgölen i stället. På vägen dit började regnet komma och när vi var framme vid sjön öste det ner.

Strandgölen är en sjö där bara ett visst antal (8 personer) får fiska varje dag och fiskekorten till denna sjö är lite dyrare. Så vi beslutade oss att inte boka nån plats utan åka dit och titta först och se om det är värt det. Sjön såg väldigt fin ut och vi pratade med en fiskare där och han sa att han hade sett lite vakande fisk (antagligen på fjädermygg). Men regnet tryckte på och vi kände inte för att stå vid en sjö en sån här dag så vi åkte upp till baltak.
Eftersom vi tjecknymffiskade hela lördagen så va vi lite trötta på det så vi körde lite nymfer på långdistans och daniel lyckades kroka tre på denna teknik. Själv så fick jag bara en som jag inte heller lyckades drilla in i håven utan den slank av kroken och försvann… Så kan det gå när inte hullingen är på… Vi körde en vända med lite tjecknymffiske i zon 1 också och det resulterade i två bågar för min del och en för daniel.
Pga. vädret och order från våra flickvänner så åkte vi hem redan vid 16.
Sammanfattningsvis så kan man säga att det har varit en väldigt lyckad helg med kul fiske. men men man längtar ju redan till våren då torrflugefisket drar i gång igen.

Flugor som funkade i helgen var: Romkornet på vilket vi fick ca 90% av fisken, även Husmask och guldribbat haröra funkade.

Här kommer lite bilder från helgen

Flugfiske Helhelg i Baltak

En riktigt fin öring. Gött Daniel

Det här inlägget postades i Baltak, Hökensås, Öring, Regnbåge, Tjecknymffiske och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Ett svar till Helhelg i Baltak

1. Sussi skriver:

Hej!
    Fina bilder! Det är alltid kul med bildbevis. Ja, du Samuel, mina katter är av rasen Birma och den andra jag har är blåmaskad så det är lite roligt att vi båda har "sådana" färger på katterna.
    Hoppas ni fortsätter att fiska året om, eller i alla fall håller bloggen vid liv!
    Skitfiske tills nästa gång ;)