Tillbaks i Baltak igen

Ja. Igår åkte jag till Baltak igen. Det blev en trevlig eftermiddagstur med bra fiskeväder, inte för soligt men heller inget regn.
Jag började fiska kl halv 5 efter att jag vänt rullen på fel håll när jag sate ihop spöt. Kom på detta när jag precis hade bundit på flugorna..himla segt, men jag var väl för ivrig att jag inte tänkte.
Jag fiskade en stund i kanalen i zon 1 utan att känna något. Det kändes lite segt så jag vadade ut precis nedanför kanalen, i ett väldigt grunt parti, och lyckades dra en liten båge där på runt 4 hekto. det var ju inte så mkt att hänga i granen så jag drog vidare nedåt och fick en fin öring på 9 hekto på ett av mina favorit ställen sen efter det så va de väldigt dött i nån timme. Jag gick runt och testade lite här och där men utan att känna nått.
Runt 8 tiden satte det igång igen, jag fick en enkilos båge i kanalen och två kast där efter en till men den lyckades jag inte håva in. sen gick jag ner till en favorit djup håla, som jag testat tidigare under dagen utan framgång, men denna gång så vadade jag ut från andra sidan ån för att hålla mig mer gömd, och första kastet gav ett redigt påslag, en tvåkilos regnbåge fin fint… Och inte långt där efter så fick jag en till i samma håla, denna var lite mindre (1,5kg). Jag åkte hem strax före 9 glad i hågen efter en sån lyckad eftermiddag med totalt 6 påslag och 5 håvde fiskar.
lite bilder:
Flugfiske Tillbaks i Baltak igen

Dax att filea fisken
Färdigt och klart för tillagning

Det här inlägget postades i Baltak och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Ett svar till Tillbaks i Baltak igen

1. Daniel Eriksson skriver:

Najs! jag drar imorrn (troigtvis inte Baltak dock…)
    Återkommer med rapport om min fiskelycka…